donderdag 3 april 2008

Dag 3

Entrance Test
7:30 klopte buurman Yuen-Wah op mijn deur. Ik heb nog geen telefoon hier en dus ook geen wekker. Vanacht heb ik zeker een paar uur geslapen dus de ochtend begon al beter dan de dag ervoor. Vandaag is de dag voor onze "Entrance test" een toets de we moeten maken om te kijken hoever ons Japans gevorderd is om ons vervolgens in te delen in de juiste klas. Toen we aan het wachten waren hoorde ik een japans meisje haar vriendin feliciteren met haar verjaardag...*vallend kwartje* hey! ik ben vandaag jarig! das waar ook :s en dan ben ik nog wel een domme toets aan het maken...rond vijven is er een welkomstfeestje die dan maar moet dubbelen als mijn verjaardagsfeestje...en die van dat andere meisje natuurlijk.

Visum
Na de toets, waar ik verder niet op in zal gaan :P, gingen we met de hele TMA groep op pad voor een verlenging van hun visum. Iedereen behalve ik is namelijk al een paar weken eerder naar Aziƫ vertrokken en had toentertijd nog niet alle informatie voor een jaarvisum. Dat moest toch maar snel gebeuren, anders moeten ze na twee maanden het land uit. Na half Tokyo te hebben doorkruist (njah niet echt, zo voelde het tenminste) kwamen we aan bij het gebouw. Formuliertje in vullen, pasfoto's maken, aanvragen, klaar dacht we...ha! er zijn 120 wachtenden voor u! pffffff...het welkomstfeestje op school haalden we niet meer en deden daarom dan ook maar helemaal rustig aan.

Shibuya 1st
Als afsluiter van de avond gingen we naar Shibuya, een hele bekende winkelbuurt in Tokyo waar alle modebewuste tieners het tegen elkaar opnemen. Als je daar het station uit komt, kijk je direct uit op het meest drukke kruispunt van Tokyo. Toen het licht op groen ging spoelde de mensenmassa netjes over de zebrapaden naar hun bestemming...nou jah...behalve de blanke buitenlanders dan, want die liepen en fietsen er dwars door heen...We gingen naar een bar voor wat hapjes en drankjes en gingen wat aangeschoten weer terug de metro in naar huis.

Okay, dit was even een overkill informatie, dus ik ga stoppen voor vandaag. Mijn wasje zal nu ook wel uit de droger moeten.De volgende keer ga ik wat meer in op details van het leven hier in Japan, goed?

Dit is Roger vanuit Tokyo, signing off

2 opmerkingen:

mams zei

Hallo Rog
Ik geloof dat het nu gelukt is.
Fijn dat het zo goed gaat.
Geniet ervan en doe je best.
ik ben super trots op je!!!!
kusjes

Reinie zei

Hoi roger, leuk om op deze manier iets van je te horen! Wat een levenservaring zal jij daar op doen! Geweldig! Kleine kinderen worden jonge olwassen mannen:-)
Veel plezier daar in verweggistan!
Groetjes Reine